Bordegassos de Vilanova

DIUMENGE ESTRENEM TEMPORADA AL PASSEIG DEL CARME AMB NENS I SANT CUGAT

Vilanova estrena aquest diumenge 15 d’abril la seva temporada castellera amb una diada més que atractiva al Passeig del Carme. A dos quarts d’una del migdia tindrà lloc la primera actuació de la temporada 2012 dels Bordegassos, una diada que als vilanovins els serveix per trencar el gel i fer una primera presa de contacte amb les places abans de la primera gran cita de l’any, la diada de Sant Jordi, que tindrà lloc tot just una setmana després. Però l’aperitiu d’aquest diumenge serà un aperitiu dels bons; els de groc terrós compartiran plaça amb dues colles més que la temporada passada van alçar castells de vuit, els històrics Nens del Vendrell i els emergents Castellers de Sant Cugat.

Els Bordegassos arriben a aquesta estrena amb el bagatge de bones sensacions a l’assaig, on ja han completat proves que la temporada passada no van arribar fins ben avançada la temporada. La colla de Vilanova ha encadenat tres divendres completant la torre de set fins a aixecador. Però de cara a la primera diada de l’any (deixant de banda la petita exhibició de Sant Antoni), l’objectiu dels de la capital del Garraf serà descarregar els primers castells de set de l’any, guanyar confiança i confirmar les bones evolucions assaig de la canalla. Les dues colles convidades arriben a la diada amb més bagatge. Tant Nens com Gausacs ja han actuat aquest 2012 i fins i tot han alçat algun castell de set i mig.

Tot plegat perfila una diada atractiva en un marc poc habitual, però que l’any passat ja es va demostrar vàlid per a una diada d’aquestes característiques.

D’altra banda, dissabte al vespre els Bordegassos realitzen una actuació privada al congrés que una empresa sueca celebra a unes caves penedesenques. Tot això, una hora després que hagi acabat la Jornada de Prevenció de Lesions castelleres, que enguany organitza la colla vilanovina coincidint amb el seu quarantè aniversari.