Bordegassos de Vilanova

A GRÀCIA, A DESCARREGAR EL 5 DE 7

Aquest diumenge els Bordegassos actuem a la plaça de la Virreina de Gràcia i volem descarregar per primer cop aquesta temporada dos castells de set i mig. Al quatre amb l’agulla, que ja hem completat en un parell d’ocasions, li voldriem sumar el cinc de set. Un castell que per Sant Jordi encara va mostrar algun problema de falta de confiança pels pisos superiors i només es va carregar. Vistos els bons assajos, l’equip tècnic s’ha proposat dur-lo a plaça aquest mateix diumenge.

La colla coincidirà a plaça amb els Castellers de la Vila de Gràcia i els Nens del Vendrell. A la plaça de la Virreina s’hi celebra la fira de revistes en català i la revista Castells, per a la seva presentació, hi ha organitzat una diada. La cita tindrà lloc a dos quarts d’una del migdia. Serà la primera actuació bordegassa des del 18 de maig En aquest primer tram s’ha optat per centrar esforços als assajos i posar a punt tota la canalla nova. Ara sí, ja s’enceta la part de la temporada més intensa, que ha de dur la colla fins a la Festa Major en un estat de forma òptim.

Els darrers assajos segueixen en una línia positiva. Sense anar més lluny, divendres passat es va tornar a completar el tres de set net fins a dosos, encara més parat que la setmana anterior. És una feina a mig termini, duta a terme sense pressió, però amb la voluntat de treballar sempre un graó pel damunt dels castells que s’estan duent a plaça fins ara. El cap de colla no vol posar cap mena de pressió als seus castellers, però el cert és que la bona evolució de les proves ha esdevingut una bona injecció d’autoestima i il·lusió de cara al futur immediat. Curiosament, fins ara estan funcionant millor les proves de tres de vuit que no pas les de quatre. D’altra banda, les proves de cinc i el quatre amb l’agulla, amb el pom sencer, també donen moltes garanties de cara a dur-los a plaça quan es cregui oportú. Si no hi ha cap baixa de darrera hora, podria ser diumenge.

Nou èxit de la Festa de la Vedella
El passat dissabte la colla va celebrar per vuitè any consecutiu la tradicional Festa de la Vedella. Un cop més, les pistes de Ribes Roges es van omplir de gom a gom, amb uns 260 comensals que van gaudir d’una vedella que havia estat coent-se des de primera hora del matí. A aquesta xifra s’hi suma la cinquantena de membres de la canalla, bordegassa i dels Castellers de Barcelona, que al matí va prendre part de la gimcana i el torneig de futbol infantil, i que va acabar amb un dinar de germanor. A la tarda van tenir lloc les competicions esportives socials de la colla i el sopar va començar pels volts de les deu. Enguany ha estat un dels anys que ha sobrat menys carn i, a criteri de la majoria d’assistents, un dels anys en què ha quedat més bona. L’experiència dels anys bé que s’ha de notar. La festa ha estat possible gràcies a la feina desinteressada d’una comissió especialment sorgida per preparar aquesta activitat i el suport d’alguns patrocinadors.