(Td7, 7d7, 4d8, Vd5, 2Pd4)
Continuen les bones sensacions per als Bordegassos de Vilanova, que a dues setmanes de la gran cita de Festa Major segueixen sumant més castells de vuit i torres de set. Dissabte, a la Festa Major del Centre Vila, els de la camisa groc terrós van convertir la plaça de les Neus en plaça de vuit després de descarregar-hi el quatre de vuit. També van completar-hi la torre de set.
Aquest cap de setmana els castellers vilanovins van tornar a demostrar fons d’armari. En aquest cas havent de suplir la baixa de l’enxaneta que fins ara aquest 2017 havia descarregat tots els quatre de vuit i torres de set. Cap problema; Paula Fèlix, que enguany encara no havia pujat en aquests castells i que anteriorment els havia fet d’aixecadora, va demostrar que enguany als Bordegassos totes les peces són importants, tot i que cap imprescindible.
Dissabte a la tarda la torre de set va ser el castell de sortida. Una torre que tornava a fer rotació al pis de terços, amb una combinació que encara no havia anat a plaça, i que estrenava enxaneta. La torre va estar controlada en tot moment, tot i que no va ser de les més parades de l’any. A segona ronda la colla de Vilanova va descarregar un set de set molt lleuger, que dibuixava horitzons futurs. El plat fort del dia va arribar a tercera ronda, amb un quatre de vuit que va tornar a ser de pedra. El cinquè quatre de vuit de la temporada, que també estrenava enxaneta, va tornar a donar la sensació de domini absolut cap al carro gros. Carregada ràpida i decidida, mides mantingudes en tot moment i descarregada serena. Per acabar els vilanovins van completar el vano de cinc i dos pilars de quatre. A plaça també van aprofitar per fer una prova de torre de vuit, fent pujar tot el folre al damunt de la soca i posant quints a l’estructura, amb els dosos a la seva esquena.
Al Centre Vila els Bordegassos hi van convidar els Sagals d’Osona, que van descarregar el quatre de set, el tres de set amb l’agulla, el tres de set i el pilar de cinc; i els Tirallongues de Manresa, que van completar el quatre de set amb l’agulla, el quatre de set, el tres de set amb l’agulla i el pilar de cinc.
L’acumulació d’actes a la mateixa hora va dificultar l’execució dels castells en alguns moments, especialment a la segona ronda, quan es van arribar a alçar castells amb el so de fons d’una batucada a pocs metres de distància. Segurament aquest va ser el motiu pel qual els Bordegassos van deixar el quatre de vuit per a la tercera ronda, un fet poc habitual. De ben segur que hi ha fórmules millors per intentar compaginar totes les activitats de cara a futures edicions de la festa. Que els castells comencessin després de la sortida de la cercavila de dracs sembla l’opció més òptima.
