Unai Estévez / Equip de comunicació dels Bordegassos
El passat 10 de maig, els Bordegassos de Vilanova van visitar la vila veïna de Cubelles amb motiu de la IV Diada dels Castellers del Foix de Cubelles, la colla fillola dels vilanovins. L’actuació va ser qualificada per la colla organitzadora com a històrica, ja que presentava el cartell de major nivell mai vist al municipii els resultats posteriors així ho van demostrar. Els de la camisa groc terròs van arribar a la plaça de la Vila de Cubelles amb una estratègia clara. Tot i haver descarregat la torre de set als darrers assajos, l’equip tècnic va optar per descartar-la en aquesta ocasió. Després de les caigudes de Td7 i 3d8 en diades anteriors, la prioritat de la tècnica es va centrar a polir detalls, treballar estrenes i buscar altres objectius més enllà d’una estructura concreta.
Els Bordegassos van obrir l’actuació amb un 5d7 molt serè, una construcció que s’ha convertit en una assegurança per a la colla, ja que de les cinc diades completes d’aquesta temporada s’ha portat a plaça en cinc ocasions, quatre d’elles en primera ronda, fet que confirma que és un bon recurs per trencar el gel a les places. A la segona ronda es va completar un 3d7 molt lleuger, plantejat per treballa els castells de vuit, i que va permetre registrar aspectes positius com un destacat debut a terços i unanova aixecadora. Després d’una valoració de l’equip tècnic per comprovar si el volum de camises ho permetia, va ser el torn del primer 7d7 de la temporada fora de casa. L’estructura es va alçar amb unes mides poc perfectes, però en el moment de l’entrada dels dosos el moviment es va aturar i el castell es va poder descarregar amb tranquil·litat, comptant també amb diverses estrenes al pom i als nuclis. L’actuació dels vilanovins es va cloure amb un pilar de 5 i diversos pilars de 4 de comiat, tancant una jornada de molta feina interna de cara als propers compromisos del calendari.
El cartell de la diada el completaven la colla local i dues colles històriques del món casteller, que van oferir un gran nivell. Els amfitrions, els Castellers del Foix de Cubelles, van signar una actuació destacada, per descarregar el primer 3d7 que portaven a la seva pròpia plaça, acompanyat del 5d6 i la Td6. Per la seva banda, els Nens del Vendrell van mantenir la seva característica regularitat i van descarregar el 4d8, el 7d7 i el 3d7. Finalment, la Colla Jove Xiquets de Tarragona va esdevenir la gran protagonista de la jornada en descarregar la torre de 8 amb folre i el 4d8 amb l’agulla més matiners de la seva història, a més del 3d8 i el pilar de 6, combinació que es convertia en la millor diada mai vista a Cubelles.
Fotografies: Berta Agulló, Maite Gomà, Unai Mestres i Manel Gómez.